Algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden zijn transparant en duidelijk, zodat ze voor iedereen zijn te begrijpen.

1. Definities

We proberen zo min mogelijk woorden te gebruiken die jij als klant zou moeten opzoeken. Open- en eerlijkheid vinden we belangrijk, maar we vinden het nog belangrijker dat jij ons goed begrijpt .

2. Wie zijn we en hoe bereik je ons?

Wij zijn de Glutenvrij en FODMAP shop, een online webwinkel waar je allerlei handige producten en e-books koopt om zo jouw leven met het dieet makkelijker te maken.

Neem contact op met onze klantenservice

3. Waar gelden de voorwaarden op?

Alle voorwaarden, zoals op deze pagina zijn opgesteld, gelden voor wanneer je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Voordat je iets besteld, zorgen wij ervoor dat deze voorwaarden bekend zijn bij jou. Er staat namelijk in wat we voor jou gaan doen en wat we precies van jou verwachten.

Het kan voorkomen dat voor bepaalde producten andere voorwaarden gelden. Als dat zo is, dan vermelden we dat er apart bij.

4. Ons aanbod

We vertellen altijd open en eerlijk over wat we verkopen, wat je van het product mag verwachten en hoe je iets op onze webshop bestelt. Ook zijn we eerlijk over de prijs en geven we je de nodige informatie mocht je iets naar ons willen terugsturen.

5. De overeenkomst

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gaan we een overeenkomst met elkaar aan.

  • We zorgen ervoor dat je in een veilige omgeving een overeenkomst met ons aan kan gaan. Dat betekent een veilige website, een beschermde betaling en het zorgvuldig omgaan met jouw gegevens.
  • Wanneer je iets hebt besteld, ontvang je hierover een bevestiging per mail. We houden je zo goed mogelijk op de hoogte over jouw bestelling. Zo weet je precies waar je op welk moment dan ook aan toe bent.
  • Alle informatie die jij nodig hebt voor jouw bestelling, sturen wij jouw kant op. Daarnaast is alles altijd terug te vinden op de website.

6. Retourneren

Natuurlijk kan het voorkomen dat een product niet bevalt. In dat geval heb je als klant zijnde 14 dagen de tijd om het product als retour bij ons aan te melden. Je ontvangt van ons een e-mail met hierin alle informatie over het terugsturen van jouw bestelling. Van jou verwachten we dat we het product in originele staat terugkrijgen. Daarmee bedoelen we dat de doos niet is beschadigd en het product compleet is. De verzendkosten voor het terugsturen van jouw bestelling zijn voor eigen rekening.

7. Wat mag je doen tijdens de bedenktijd van 14 dagen?

In deze bedenktijd heb je als klant het recht om het product uit de verpakking te halen en te bekijken. Het is niet de bedoeling dat je het product intensief gaat gebruiken en beschadigd naar ons terugstuurt. We verwachten dus van jou dat je het bestelde product inclusief de verpakking netjes behandeld.

8. Wat mag je van ons verwachten als je een product hebt teruggestuurt?

Heb je je bestelling aangemeld als retour? Dan mag je van ons verwachten dat we je een e-mail sturen met hierin duidelijke informatie over hoe en binnen welke tijd je het product naar ons terug stuurt. Zodra jouw retour bij ons binnen is, zorgen we ervoor dat het reeds betaalde bedrag binnen 5 werkdagen is teruggestort op jouw rekening.

9. Wat kan je niet terugsturen?

Niet alle producten zijn terug te sturen. Het gaat hierbij om de volgende producten:

  • Digitale producten, zoals e-books.
  • Voedingssupplementen
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers / tegoedbonnen.

10. De prijs

Over prijzen zijn we altijd eerlijk. We doen niet aan verborgen kosten. De prijs die jij ziet is de prijs die je betaalt. De prijs is daarom altijd inclusief BTW. Op je factuur zie je hoeveel de BTW precies is.

Alle genoemde prijzen in onze webshop zijn exclusief eventuele verzendkosten. De verzendkosten zijn altijd voor eigen rekening.

11. Garantie

Je hebt altijd recht op een goed product. Toch kan het weleens voorkomen dat een product defect geleverd wordt. Dat vinden we jammer, maar lossen we natuurlijk graag voor je op. In de wet is vastgelegd dat je als klant recht heb op 2 jaar garantie. Dit geldt dus ook voor al onze producten op de website. Mochten er andere regels gelden? Dan vermelden we dit natuurlijk bij het product zelf.

12. Verzending en levering

Als je iets hebt besteld, dan ontvang je dit binnen 2 werkdagen. Duurt het toch langer dan verwacht? Dan laten we je dit natuurlijk direct weten. Alles wat we aanbieden op de site en jij dus kan kopen, is bij ons op voorraad. Heb je een digitaal product besteld? Dan ontvang je deze direct nadat je hebt betaald.

13. Betaling

Betalen gebeurt via iDEAL met jouw eigen bank. Hiervoor werken we samen met Mollie Payments.

14. Klachten

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over ons of over een geleverd product. Dat mag je altijd kenbaar maken bij ons. Wij doen er alles aan om jouw klacht zo snel mogelijk in behandeling te nemen en samen te kijken naar een passende oplossing.